Masterprojekt, 15 ECTS / Master's thesis
Studienævn for efter- og videreuddannelse på Samfundsvidenskab og Sundhedsvidenskab , Odense
Undervisningsaktivitetsnr.: 9873701.
Undervisningssprog: Dansk.ECTS / belastning: 15 ECTS / 0.250 årsværk.
Eksamenssprog: Dansk.
Periode: Forårssemestret 2018.Godkendt: 24-10-17.
Censur: Ekstern censur.
Bedømmelse: 7-trinsskala.
Udbydes i: Århus, Odense.
Fagansvarlig:
Lektor Mads Leth Jakobsen, Institut for Statskundskab. Aarhus Universitet.
Forudsætninger:
Formål og sigte:
Indhold:
Målbeskrivelse:
Undervisningstidspunkt:
Undervisningsform:
Eksamenstidspunkt:
Eksamensbetingelser:
Prøveform til eksamensbevis:
Supplerende information til prøveform:
Studier:
Master i offentlig ledelse
Alle semestre, obl./valgfag. Udbydes i: Odense, Århus
Undervisningsaktivitetsnr.: 9873701.
Undervisningssprog: Dansk.ECTS / belastning: 15 ECTS / 0.250 årsværk.
Eksamenssprog: Dansk.
Periode: Forårssemestret 2018.Godkendt: 24-10-17.
Censur: Ekstern censur.
Bedømmelse: 7-trinsskala.
Udbydes i: Århus, Odense.
Fagansvarlig:
Lektor Mads Leth Jakobsen, Institut for Statskundskab. Aarhus Universitet.
Forudsætninger:
Forudsætningen for tilmelding til masterprojektet er at have bestået minimum 30 ECTS og være tilmeldt og/eller bestået 45 ECTS.
Formål og sigte:
Formålet med masterprojektet er, at den studerende udvikler sin viden, færdigheder og kompetencer til…
Det færdige masterprojekt skal demonstrere viden, færdigheder og kompetencer til at arbejde selvstændigt og videnskabeligt ved løsning af ledelsesrelevante problemstillinger.
Masterprojektet er det afsluttende projekt på uddannelsen, hvor den studerende får mulighed for at anvende og demonstrere, hvad der er lært gennem uddannelsen.
|
Indhold:
Masterprojektet kan tage udgangspunkt i alle fag på FMOL, der udbydes af videnskabeligt ansatte ved Aarhus Universitet og Syddansk Universitet.
Målbeskrivelse:
For at opnå fagets formål er det læringsmålet for faget, at de studerende…
Demonstrerer viden om fagets emner, således at de er i stand til at:
* redegøre for relevante teorier, metoder og sagsforhold i tilknytning til emneområdet og den valgte problemstilling.
Demonstrerer færdigheder, således at de er i stand til at:
* identificere og konkretisere en ledelsesrelevant problemstilling inden for et emneområde.
* udvælge relevante teorier og metoder til belysning af problemstillingen.
* sammenligne de udvalgte teorier og metoder med henblik på at identificere deres respektive styrker og svagheder i forhold til belysning af problemstillingen.
Demonstrerer kompetence, således at de er i stand til:
* Selvstændigt at anvende teorier, metoder, tilgange og empiriske resultater til belysning af den valgte problemstilling.
* Kritisk at vurdere implikationer og anvendelighed af resultaterne i forhold til ledelsespraksis.
Afhandlingen skal med udgangspunkt heri blandt andet…
* baseres på teoretisk og empirisk litteratur med relevans for problemstillingen.
* indeholde en gennemgang af projektets relation til ledelsespraksis.
* have en afsluttende kritisk perspektivering i relation til ledelsespraksis. Heri kan indgå en vurdering af eventuelle løsningsforslag herunder mulighederne for at gennemføre disse.
Det er ikke et krav, at elementerne om ”relation til ledelsespraksis” og ”kritisk perspektivering i forhold til ledelsespraksis” behandles udtømmende i den skriftlige opgave, men de vil så skulle gives en særlig opmærksomhed ved den mundtlige eksamination.
Masterprojektet kan inden for disse rammer udfoldes på mange måder. Det er således muligt også at lave projekter, hvor den studerende spiller en mere aktiv rolle i de undersøgte fænomener (som for eksempel ved aktionslæring) end i traditionelle akademiske analyser.
|
Undervisningstidspunkt:
Forårs- eller efterårssemestret, når forudsætningerne er opfyldt.
I forårssemestret skal afhandlingen afleveres ultimo maj/primo juni
I efterårssemestret skal afhandlingen afleveres ultimo december/primo januar
Undervisningsform:
I tilknytning til den studerendes udarbejdelse af masterprojektet modtager den studerende vejledning. Vejledningen ydes som sparring til den studerende med afsæt i den studerendes egne overvejelser om afhandlingens struktur og udformning og inddragelse af teori, metode og empiri i problemløsningsprocessen. Det forventes, at den studerende selv tager initiativ til vejledningsmøder.
Problemstillingen aftales med vejleder. Den nærmere vejledningsforløb aftales også med vejleder.
De studerende afleverer emne til afhandlingen ultimo maj for efterårssemestret og ultimo november for forårssemestret. Vejleder tildeles snarest derefter.
.
Eksamenstidspunkt:
Forårssemester: Ordinær eksamen i juni - med omprøve i august.
Efterårssemester: Ordinær eksamen i januar - med omprøve i marts
Deltagelse i omprøve kræver, at man har afleveret sit masterprojekt rettidigt og forsvaret det ved den ordinære eksamen med bedømmelsen ikke bestået.
Eksamensbetingelser:
Ingen.
Prøveform til eksamensbevis:
Skriftlig opgave på minimum 50 og maksimalt 70 normalsider med mundtlig eksamen af 45 minutters varighed (inklusiv votering).
Ekstern censur efter 7-trinsskalaen.
Supplerende information til prøveform:
|
Studier:
Master i offentlig ledelse
Alle semestre, obl./valgfag. Udbydes i: Odense, Århus